het vervolg....

6 februari 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De tinker is idd een grote pony.. :) Maar dit is een Engels volbloed, genaamd "The Thinker". En mn verhaal werd natuurlijk net spannend maar misschien mag ik The Thinker de volgende keer racen! Dus het was wel even fruitfull :)

Het verhaal was ook verder niet zo spannend want ik ben na het rijden al vrij gauw in slaap gevallen en werd op dinsdag weer wakker. Om om 6.30 8 paarden op de wagen te laden (ook The Thinker) En naar de baan van Pukekohe, (betere vertaling is Puhkejkowhie). Vijf gereden, waaronder ook The Thinker, wat een behoorlijk sterk en niet zo moedig paard is en wat een grote bijdrage heeft aan de pijn die ik nu nog ervaar.. Spierpijn.. zo heb ik het in jaren en jaren niet gehad.. Ze werken hier heel anders, het is een beetje het hop on hop off idee. Je springt op je paard, rijdt em, misschien 15 minuten komt terug en de volgende staat klaar. Gewoon geen tijd om bij te komen! Plus ze galopperen voor langere afstand maar langzamer, waar ik ook niet aan gewend ben... Dus ja, de eerste paar dagen heb ik enkel gewerkt, en stijf op de bank, in bad of in bed gelegen.

Sinds gister gaat het gelukkig wat beter, ook omdat The Thinker moest racen en ik dr dus niet hoefde te rijden. Ze liep niet zo heel geweldig, 6de van de 10. Maar het was haar eerste keer op de renbaan. En ze gedroeg zich verder aardig. Het racen lijkt hier qua tactiek gelukkig behoorlijk op engeland. Met EEN pluspunt, jockets! Kheb in een race al meer vrouwelijke jockeys gezien dan in heel engeland.

Het mooie hier is ook dat ik elke middag vrij ben, en op zaterdag kan ik kiezen of ik na 10en nog wil werken. Vandaag lekker niet.  Megan heeft me mee winkelen genomen in Botany. Alles is nogal van elkaar verwijdert en je hebt echt een auto nodig. Maar ze ging vandaag met moeder en baby naar en wilde mij wel afzetten. Dus bankrekening geopend, nieuwe kabel voor adapter, echt nieuwzeelands ijsje, en wat meer zomerkleren gekocht. Toen Megan me kwam ophalen nog even met baby Gemma gespeeld.

Morgen is het plan om een auto te gaan kopen op een automarkt. Ik heb al een poging via internet gedaan, afspraak gemaakt, de volgende dag gaan kijken, alleen toen wassie al weg.. Alle auto's zijn hier trouwens nogal op leeftijd. Alles wordt geimporteerd dus als je niet teveel wil betalen zijn ze al gauw uit 95..

Tot slot nog even nieuws over mijn cariere, ik moet dinsdag in een aantal Trails rijden. Wat nepraces zijn voor paarden om te oefenen. Een keer iets nieuws te proberen etc. Ze tellen niet mee naar de uiteindelijke renprestatie. Ik rij onder andere een paard genaamd Cool Lady, dat haar laatste trail gewonnen heeft... De stewards gaan tijdens mijn ritten kijken of ik het er een beetje fatsoenlijk vanaf breng.. En als ik goedgekeurd word krijg ik mijn race licencie!!

Fingers crossed.....

1. Michelle:
    6 februari 2010
    Hey anders vertel je even eerder dat je een reislog hebt.. ik zit al een week in spanning of je uberhaupt wel bent aangekomen daar :)
    Maaruhm.. ben blij te zien dat het zo goed gaat en dat je al zoveel hebt gereden! en het ziet er echt te mooi uit op je foto's! Ik krijg spontaan de neiging om gelijk naar je toe te vliegen! Veel plezier nog liefste Josefiefste! en veel succes in de trails!
  2. Doris:
    7 februari 2010
    Spannend! Ik ben benieuwd :)