Today is Trailday!

9 februari 2010 - Pukekohe, Nieuw-Zeeland

En ik heb het overleefd! De trails! Het was vanmorgen wel ff haasten aangezien we eerst de paarden moesten trainen op de renbaan van Pukekohe en vervolgens snel thuis de paarden afladen, snel omkleden, spullen pakken en Cool Lady en Zen Gaden wassen en op de paardenwagen laden.

Het is ongeveer een uurtje rijden naar de renbaan Avondale waar de trails zouden plaats vinden. 21 in totaal. Mijn twee ritten waren in nummer 6 en 7, 11.30 en 11.42. Dus zodra ik buiten adem binnenkwam van de eerste meteen op de volgende. Alle jockeys moesten lachen om mn knalrode hoofd na 'maar' twee ritten. Het is 27 graden he... maar die stoere kiwi's zijn draan gewend. Sommige van hen reden er 15.. 15?! Hoe wordt ik oooit zo fit? Maar het ging iig erg goed.

Cool Lady zat in de buitenste startbox en de race start net voor een bocht. Bovendien is het maar 800m wat erg korte afstand is voor een paard. Je gaat zo goed als zo hard mogelijk de hele weg. Ik ging dus een beetje wijd door de bocht met al die paarden aan mn binnenkant, maar werd toch mooi ff derde! Zen Gaden was helaas wat langzamer.. volgens mij kan ze best een race winnen maar dan over 2000m ipv 800.. Alsnog een paar verslagen en ze waren blij omdat ik met haar tussen de paarden door ging. Ze houdt volgens mij niet zo van andere paarden en heeft nogal wat aanmoediging nodig om langs een ander paard te gaan. Wat niet zo'n goede eigenschap is voor een renpaard.. Rudy en Megan waren iig tevreden.. En ik begin al een fanclub op te bouwen! Een van de toeschouwers kwam me een koud blikje Sprite brengen omdat "The English Girl' het wel warm moest hebben.
Ik hoop (als mn auto gemaakt is) wat voor andere trainers 's ochtends te kunnen gaan rijden en dan hopelijk ritten in deze Trails te krijgen en dan op die manier in de echte races te kunnen rijden. We zullen zien!

1. n:
    9 februari 2010
    Harstikke goed en heb je nu je NZ licensie?
  2. Doris:
    9 februari 2010
    "The English girl" hahaha! Fijn dat het goed is gegaan :) Heb je je licentie gekregen?
    xx
  3. Marianne:
    12 februari 2010
    Hey zussie!
    Heel leuk dat je eerste nieuwzeelandse race der zo goed af hebt gebracht! :) Kan ik ook lid worden van die fanclub?
    Liefs Marianne