Geslaagd! Aangenomen! Gelicenceerd! Soort van dan.

15 februari 2010 - The Lieftings, Patumahoe, Nieuw-Zeeland

Ik heb julie mooi in spanning laten wachten.. Maar volgens mij heb ik zo goed als mn licencie! De kerels die me gingen beoordelen vonden me goed genoeg, ik ben nog langs de racingschool geweest en op het mechanische paard waren ze ook onder de indruk.  Het wachten is nu nog op een aantal papieren die moeten worden ingevuld. Maar hopelijk zijn die er morgen. Op vrijdag is er een leeringjockey race, en Megan wil kijken of ik daar een rit kan krijgen. Ik kan iig hoogst waarschijnlijk de 24ste een paard genaamd Hop Honour (Hop on her=) rijden. Die is afgelopen keer vijfde geworden. Maar niet ver verslagen toen.. Bovendien had ik het idee dat de jockey zijn zweep in zijn verkeerde hand had, waardoor het paard van de ene kant van de baan naar de andere kant kwam.

Verder heb ik sinds vandaag eeeindelijk mn auto! En hij doet het! (nog) Dus ik hoop deze week een keer naar het strand toe te rijden en NZ een beetje te gaan verkennen.

Het meisje, Constance, waarmee ik samenwerkte is (helaas) vertrokken. Klein beetje helaas maar hoor. Ze was een lief meisje. Maar ik denk dat ik tegenwoordig zo gewend ben alleen te zijn.. Naja alleen met Ken meer, en dan een vriendin, die maar door kletst en kletst en altijd gelijk heeft (en ik ook natuurlijk), wordt best vermoeiend.  Ze gaat de komende paar maanden bij haar groot ouders in Te Aroha het midden van het land wonen en proberen een baan op de renbaan van Matamata te vinden. Ze wonen behoorlijk afgelegen en de natuur schijnt er mooi te zijn. Bovendien houdt haar opa van wilde vogels en is momenteel een (ik denk buizerd) aan het handvoeren.

Daarnaast gaan we misschien de 28ste een duatlon doen. Geen hevige hoor, 3,5km rennen, 10km fietsen en dan nog 1,5km rennen. Ze had mij althans helemaal overtuigd. En ik heb er nu best zin in, maar omdat ze is verhuisd haakt ze zelf nu een beetje af... Dus ik ga dr over nadenken...

Verder heb ik nog een foto raportage van bijzondere, grote, mooie, rare bomen en struiken gemaakt. Plus wat foto's van hoe ik woon. Ik wil de bijzondere vogels nog gaan fotograferen, maar daar moet ik nog een dag voor plannen..

Het rijden gaat me tegenwoordig trouwens een stuk beter af. Ik ben lichamelijk nog wel moe, maar niet meer gebroken =) Ik kan nog gewoon de trap opkomen en opstaan van de bank is ook niet meer een hele klus. Het aantal is nu wel opgevoerd naar 6 paarden 's ochtends op de renbaan en dan nog een op de boerderij. Wellicht ga ik trouwens morgen voor me werk voor ene Shaun Clothworthy 2 van hem rijden om te kijken of ik wat ritten in trails en of races kan verdienen.. Dus dan worden het dr 9 p dag...pft...

1. Tante Annie:
    15 februari 2010
    Hoi Josephine, wat een avontuurlijk nichtje heb ik toch! Ik geniet van je verhalen hoor! Lieve groet, Annie
  2. Kees:
    15 februari 2010
    Prima Josephine, is er ook een nz racing site waar we op kunnen kijken?
    Want we willen er een beetje bij zijn
    Wij vragen ons steeds af of het geen trial i.p.v. trail moet zijn
  3. Kees:
    15 februari 2010
    He Jos leuk verhaal. Getypt vanuit je bungalow, of haalt de wifi dat toch niet?
  4. Marianne:
    18 februari 2010
    Hey zusja!
    Ik heb hier in Rio ook een renbaan gespot :) Wat dacht je van een ritje bij 37 graden?
    Wat fijn dat je je licensie zo goed als binnen hebt :) En die duatlon is een eitje voor jou toch? Heb je nog voor Shaun Clothworthy gereden? Ik ben benieuwd naar de rare bomen!
    Veel liefs M